2010. április 21., szerda

R.I.P. Guru

Pörög a Momenth of Truth lemez, aludni akartam meló előtt, de valahogy nem megy. Felmegyek a netre, minden zenei oldal a Gangstarr legendás emszíjének halálhírét hozza le fősodorban. Fészbúkra be: mindenki videókat linkel, e357 barátom meg a 2007-es szegedi fellépés fotóját posztolja. Az volt a második alkalom, hogy láttam az egyik kedvenc rapperemet élőben.

A legtöbb eredeti lemezem a Gangstarr-tól van. A Primo/Guru páros zenéjével a 90-es évek végén ismerkedtem meg, s teljesen új utakat nyitott a hiphop-ról való gondolkodásomnak. A mintázott zenékre fekvő könnyed flow-val rappelt intelligens szövegekhez párosított orgánumhoz csak is Gurut tudtam kapcsolni. Manapság ha kijön valami cucc, hetek alatt át tudom magam rágni rajta, de a már említett Moment of Truth, vagy a Jazzmatazz sorozatok például hónapok/évek után is tudtak újat adni.

2004-ben jutottunk el először Guru koncertjére Bécsbe. Az első három sorban csak magyarok zúztak. Nagykállai vezette a kisbuszt, amivel mentünk és még Joeker is kijött, pedig ha valaki, akkor ő nem nagy "koncertrejáróforma". Óriási volt!

Györemix! felkérésére az akkoriban futó Raplife magazinba beszámolót is írhattam. Győző tudta mekkora fan vagyok, s azért is bízta rám, mert ugyan kijöttek Bécsbe, de sajnos nem jutottak be.

5 ajróért exkluzív mix CD-vel gazdagodott a gyűjteményem, melyre szignó is került, íme:


Időközben többször is járt Magyarországon fellépni. Balaton Sound, Sziget, SZIN Ice. Nekem az utóbbin sikerült elcsípni, amely lendületében nem érte el a 2004-es bécsi színvonalát, de jó volt látni újra.

A globális hiphop társadalom egyik zászlóvivője távozott a héten az élők sorából. Nyugodj békében Keith Elam. A kedvenc Gangstarr felvételemmel búcsúzom.




1 megjegyzés: